Strani turoperatori u Baranji
08/09/2014
Promotivno putovanje i prezentacija Gulliverovog Wine&Dine programa
PRIOPĆENJE ZA JAVNOST
(Zagreb, 08. rujna 2014.) Gulliver travel je u okviru promotivnog putovanja za strane turoperatore iz Švedske, Sjedinjenih Američkih Država, Danske i Litve od 04. do 07. rujna u Branji prezentirao Wine&Dine program.
Wine&Dine, novi brand Gulliver travela s fokusom na gastronomsku ponudu Hrvatske, predstavlja visoko sofisticirane programe koji obuhvaćaju Dalmaciju, Istru, Središnju Hrvatsku i Slavoniju. Ciljana skupina su manje grupe i individualci. Ovim konceptom pridružili smo se svjetskim trendovima u razvoju autohtonih i diferenciranih proizvoda, baziranih na održivosti i uključivanju lokalnog područja, stanovništva te njihovih proizvoda/usluga. Ono što Hrvatsku čini osobitom u ovom segmentu su njeni maslinici, vinogradi, voćnjaci, pašnjaci, lovišta, tartufarska staništa smještena u spektakularnom okolišu te novi naraštaji nadarenih kuhara koji samosvjesno iskorištavaju ove blagodati i prezentiraju fantastične domete u lagunama jadranskih arhipelaga, u srednjovjekovnim dvorcima, u malim gostionicama uz zelene tržnice, u autorski dizajniranim interijerima luksuznih restorana.
Cilj ovog četverodnevnog putovanja u Branju je bio upoznati strane turoperatore s Wine&Dine programom i eno-gastro mogućnostima Hrvatske, kao i promovirati jednu od najatraktivnijih gastronomskih regija Hrvatske. Tako su strani partneri imali prilike osim Zagreba posjetiti i Turopolje, Višnjicu, Osijek, Karanac, Kneževe Vinograde, Zmajevac, Kopački rit, Vina Belje te seoska domaćinstva Ivica i Marica, Tri mudraca, Baranjska kuća i Pustara Višnjica.
Wine&Dine program je prepoznat i podržan od lokanih turističkih zajednica, a u organiziranju ovog promotivnog putovanja su sudjelovali i direktorica TZ Velika Gorica Miladi Mesarić, direktor TZ Osječko-baranjske županije Antonio Sobol, direktor TZ Osijeka Saša Uranjek te Beata Kovač iz TZ Baranje.
Zašto smo za promotivno putovanje odabrali upravo Branju? Za Baranju je vinska kultura toliko važna da je čak i ime dobila po vinu: Baranja na mađarskom izvorniku "Boranya" znači “Majka vina”. Svijet upoznaje hrvatsku gastronomiju i enologiju u prvom redu kroz mediteransku priču. Tim je veće iznenađenje kada ugledne stručnjake prvi puta dovedemo na kontinent.
Promotivno putovanje od Zagreba preko Osijeka u Baranju, put je koji od lijepih urbanih vizura vodi do zaštićenih prirodnih rezervata koji kao da žive nekim drugim životnim ritmom otpornim na užurbanost moderne civilizacije. Turopoljska zakuska kojom su gosti dočekani u Zagrebu naznačila je doživljaje koji su usljedili. Vinska kušanja i slavonska večera u osječkoj baroknoj tvrđi pokazali su nam da putujemo, ne samo kroz prostor, nego i kroz vrijeme. Susreli smo se s jedne strane sa šarenilom faune uz cvrkut, kreketanje i majestetičnu riku jelena u Kopačkom ritu, a s druge sa stoljećima starim vinskim i restoranskim podrumom uz drevnu cigansku svirku. Na repertoaru su bili i poduka iz starih zanata te pripreme tradicionalnih jela na otvorenom, a kao iznenađujući kontrapunkti - najmodernija vinska tehnologija u spektakularnim
hi-tech novim vinarijama, susreti s avangardnim umjetnicima i njihovim vinogradskim skulpturama. Sve je to scenografija za užitak u vrhunskim vinima i regionalnim gastronomskim ikonama.
Ruth Tilgaard predstavnica danskog tuoperatora Danish Wine Tours/House of Wine nakon promotivnog putovanja je izjavila: „Bilo je vrlo zanimljivo doživjeti Slavoniju i Baranju, područje tako netaknuto turističkom industrijom. Impresionirana sam različitim vinarijama koje smo posjetili i kvalitetom vina. Najviše su me se dojmili izvanredni ljudi koje smo upoznali, prirodno ljubazni i puni dobrodošlice. I doista izvorni okoliš, kao i smještaj. Nadam se da ću ovo iskustvo moći podijeliti s ostalim ljubiteljima vina i hrane iz Danske.“